کانال تلگرام موسسه حقوقی پیمانکاری ماپ

 

 

 

 

اینستاگرام موسسه حقوقی پیمانکاری ماپ کانال تلگرام موسسه حقوقی پیمانکاری ماپ کانال آپارت موسسه حقوقی پیمانکاری ماپ

 

لوگو موسسه حقوقی پیمانکاری ماپ

امروز : جمعه ,07 اردیبهشت 1397 |



چه وقت و چگونه از کارفرمای دولتی به مراجع قضایی شک...

چه وقت و چگونه از کارفرمای دولتی مان به مراجع قضایی شکایت کنیم؟ بیشتر پیمانکارانی که به موسسه ماپ مراجعه میکنند معمولاً تمایل قطعی به طرح شکایت از کارفرما خود ندارند.این موضوع در بین پیمانکاران باسابقه و قدیمی تر و بواسطه نوعی احساس تعلق و وفاداری به مراتب بیشتر است.سوالات و ابهاماتی که بسیاری از مراجعه کنندگان ماپ بر دل یا زبان دارند معمولاً یکی از موارد زیر است: صلاح است که از کارفرما شکایت بکنیم؟ اصلاً و اصولاً کسی که که از کارفرمای دولتی شکایت کرده باشد ،به نتیجه میرسد؟ اگر کارفرما بار دیگر شرکت...


ادامه مطلب

شرایط ویژه برای پیمانکاران فسخ شده یا دارای بحران...

با نیت درک شرایط پیمانکاران فسخ پیمان شده و یا سایر پیمانکارانی که شرایط بحرانی دارند و با عنایت به این موضوع که به باور ما عمده دلیل خلع ید و بروز مشکلات بحرانی پیمانکاران، عدم وصول منابع مالی از طریق کارفرمایان و یا افزایش قیمتهای مواد اولیه پروژه و....و عموماً بروز شرایطی که خارج از پیش بینی و قصور پیمانکاران بوده و با اعتقاد به لزوم بازگشت این قشر کارآفرین به چرخه رقابت و اقتصاد کشور ،به اطلاع میرسانیم که عمده حق مشاوره و وکالت این عزیزان پس از اخذ نتیجه مطلوب و آزاد سازی سرمایه های ضبط شده...


ادامه مطلب

به کانال تلگرام مابپیوندید و از مباحث حقوقی مربوط ...

به کانال تلگرامی ما به آدرس maaplaw@ بپیوندید و از مباحث حقوقی مرتبط با پیمان و پروژه بهره مند گردید.


ادامه مطلب
012

خدمات موسسه حقوقی پیمانکاری ماپ

1.مشاوره تخصصی حقوقی پروژه های پیمانکاران و مشاوران

2.مشاوره و وکالت قراردادهای فسخ شده

3.مشاوره و وکالت دعاوی و اختلافات مالی،مالیاتی وتامین اجتماعی

4.اعزام کارشناس مدیریت ادعا به جلسات مابین پیمانکار و کارفرما

5.مشاوره در کلیه امور ثبتی شرکتها و قوانین تجارت

6.کنترل پروژه با دید توامان فنی حقوقی

  1. مطالب مفید
  2. سوالات متداول پیمانکاری
  3. اطلاعیه ها
  4. تازه ها

20نکته كاربردى و مهم در خصوص سند...

20نکته كاربردى  و مهم در خصوص سند رسمی

از اجرائیه بیشتر بدانید

مراحل اجرای آرای قطعی از زمانی که یک اختلاف به وجود می‌آید تا زمانی که توسط...

چه مواردی جرم مالیاتی محسوب میشوند؟

در اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم که از اول سال جاری به اجرا درآمده است برای...
روشهاي-رسيدگي-به-اختلافات-مالياتي

روشهاي رسيدگي به اختلافات مالياتي

روشهاي رسيدگي به اختلافات مالياتي فرآيند رسيدگي به اختلافات مالياتي در ايران طي دو مرحله مجزا...
مجازات-فرار-مالیاتی

مجازات فرار مالیاتی

فرار مالیاتی = جرم مالیاتی ⬅️ مجازات های درجه شش    در اصلاحيه جديد قانون مالياتهاي مستقيم...
آداب-مکاتبات-پیمانکاری

آداب مکاتبات پیمانکاری

پیمانکاری یک هنر است. هنر چیدن قطعات یک پازل سخت و هزار تکه به یکدیگر....
انواع-قرارداد-پیمانکاری

انواع قرارداد پیمانکاری

انواع قرارداد پیمانکاری هدف از انعقاد هرگونه قرارداد، تنظیم روابط قانونی بین طرفین قرارداد برای برقراری...
اوراق-خزانه-دولت-چاره-پیمانکاران-طلبکار-و-نگران

اوراق خزانه دولت چاره پیمانکاران طلبکار و نگران

اوراق خزانه دولت چاره پیمانکاران طلبکار و نگران   عدم توانایی دولـت در پرداخت بدهی های...

انواع پیمان

انواع پیمان پيمان مهندسی و تدارک تجهيزات و کالا Engineering and procurement contract (EPC) :  ...

انواع قرارداد

انواع قرارداد پيمان( Contract ) :   - مجموعه اسناد و مدارک غير قابل تفکيک است...
حذف-مالیات-علی-الراس؛-راهی-دو-سویه-برای-ارتقای-عدالت-مالیاتی-و-مقابله-با-فرار-مالیاتی

حذف مالیات علی الراس؛ راهی دو سویه برای...

حذف مالیات علی الراس؛ راهی دو سویه برای ارتقای عدالت مالیاتی و مقابله با فرار...
قانون-بودجه-سال-۱۳۹۵-کل-کشور-مصوب-۱۷-۲-۱۳۹۵-مجلس-شورای-اسلامی

قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور (مصوب ۱۷/۲/۱۳۹۵...

قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور ابلاغ شد (مصوب ۱۷/۲/۱۳۹۵ مجلس شورای اسلامی(     قانون بودجه سال...
آخرین-فرصت-برای-مودیان-مالیاتی

آخرین فرصت برای مودیان مالیاتی

آخرین فرصت برای مودیان مالیاتی   بر اساس بخش‌نامه سازمان امور مالیاتی کشور، مودیان مالیاتی برای ارائه...
تشکیل-دادگاه-مالیاتی-از-اصلاحات-مهم-قانون-مالیات‌های-مستقیم-در-سال-آینده-است

تشکیل دادگاه مالیاتی از اصلاحات مهم قانون مالیات‌های...

تشکیل دادگاه مالیاتی از اصلاحات مهم قانون مالیات‌های مستقیم در سال آینده است.   محسن کاویانی در...
پرداخت۳۰۰۰-میلیارد-تومان-به-پیمانکاران-دولت-اختصاص-تسهیلات-خرید-کالا-به-مرد

پرداخت۳۰۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران دولت/اختصاص تسهیلات خرید...

پرداخت۳۰۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران دولت/اختصاص تسهیلات خرید کالا به مرد     سخنگوی دولت، بیشترین زمان نشست...
بخشنامه-معافیت-مالیاتی-مسکن-مهر-وابلاغ-دوباره-آن

بخشنامه معافیت مالیاتی مسکن مهر وابلاغ دوباره آن

بخشنامه معافیت مالیاتی مسکن مهر وابلاغ دوباره آن     رئیس کل سازمان مالیاتی کشور بخشنامه معافیت مالیاتی...
اشتغال-بکار-پس-از-بازنشستگی-و-پرداخت-حق-بیمه-ایام-اشتغال-منع-قانونی-ندارد

اشتغال بکار پس از بازنشستگی و پرداخت حق...

اشتغال بکار پس از بازنشستگی و پرداخت حق بیمه ایام اشتغال منع قانونی ندارد اشتغال بکار...
قانون-اصلاح-قانون-مالیات‌های-مستقیم-ابلاغ-شد-ارائه-اطلاعات-بانکی-به-سازمان-امورمالیاتی

قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم ابلاغ شد/ارائه اطلاعات...

قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم ابلاغ شد/ارائه اطلاعات بانکی به سازمان امورمالیاتی   متن کامل قانون اصلاح...
خانه-های-خالی-مشمول-مالیات-شد

خانه های خالی مشمول مالیات شد.

خانه های خالی مشمول مالیات شد   خانه های خالی مشمول مالیات شدبراساس اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم که...
قراردادهای-کار-تغییر-کرد-متن-کامل-دستورالعمل-شماره-۴۱-روابط-کار

قراردادهای کار تغییر کرد/متن کامل دستورالعمل شماره (۴۱)...

قراردادهای کار تغییر کرد/متن کامل دستورالعمل شماره (۴۱) روابط کار  وزارت کار مکلف شد تا در...
برخی-از-انواع-ادعا-و-دعاوی-پیمانکاری

برخی از انواع ادعا و دعاوی پیمانکاری

برخی از انواع ادعا و دعاوی پیمانکاری تأخیرات کارفرما در تخصیص منابع، اراده مدارک، صدور تائیدات...
وجوه-افتراق-شرکت-های-سهامی-خاص-با-شرکت-های-مسئولیت-محدود

وجوه افتراق شرکت های سهامی خاص با شرکت...

وجوه افتراق و اشتراک بین شرکت های سهامی خاص با مسئولیت محدود 1.در شرکت با مسئولیت...
راهنماي-انتخاب-مجريان-طرح-ها-و-پروژه-هاي-سرمايه-گذاري

راهنماي انتخاب مجريان طرح ها و پروژه هاي...

  راهنماي انتخاب مجريان طرح ها و پروژه هاي سرمايه گذاري به استناد ماده (51) قانون برنامه...
چهارچوب-موافقت-نامه-مشاركت-عمومي-خصوصي

چهارچوب موافقت نامه مشاركت عمومي - خصوصي

چهارچوب موافقت نامه مشاركت عمومي - خصوصي   به استناد ماده 23 قانون برنامه و بودجه و...
رواج-قراردادهای-جعلی-بین-شاغلان

رواج قراردادهای جعلی بین شاغلان

رواج قراردادهای جعلی بین شاغلان    نمایندگان کارگران می‌گویند قراردادهای سفیدامضا، تهیه اسناد ساختگی و جعل امضاء...
اکونومیست-هراس-از-سقوط-اقتصاد-چین

اکونومیست:هراس از سقوط اقتصاد چین

  اکونومیست:هراس از سقوط اقتصاد چین شاید نگرانی ها در مورد اقتصاد چین بیش از حد لازم...
پرداخت-مالیات،-نرخ-معاملات-را-افزایش-می-دهد

پرداخت مالیات، نرخ معاملات را افزایش می دهد.

  پرداخت مالیات، نرخ معاملات را افزایش می دهد. انبوه سازان معتقدند، «اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم» که...
ذخیره-حق-سنوات-کارگران-به-تناسب-سال‌های-کار

ذخیره حق سنوات کارگران به تناسب سال‌های کار

  ذخیره حق سنوات کارگران به تناسب سال‌های کار   رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور ذخیره...
تصویب-طرح-ممنوعیت-به-کارگیری-بازنشستگان

تصویب طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان

تصویب طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان   نمایندگان مجلس شورای اسلامی با قید دو فوریت رسیدگی به...
اخذ-مالیات-۲۸درصدی-از-ابتدای-۹۵

اخذ مالیات ۲۸درصدی از ابتدای ۹۵

  اخذ مالیات ۲۸درصدی از ابتدای ۹۵ عضو اتاق بازرگانی تهران از دستور جدید بانک مرکزی به...


چه وقت و چگونه از کارفرمای دولتی به مراجع قضایی شکایت کنیم؟

 

 

چه وقت و چگونه از کارفرمای دولتی مان به مراجع قضایی شکایت کنیم؟

 

بیشتر پیمانکارانی  که به موسسه ماپ مراجعه میکنند معمولاً تمایل قطعی به طرح شکایت از کارفرما خود ندارند.این موضوع در بین پیمانکاران باسابقه و قدیمی تر و بواسطه نوعی احساس تعلق و وفاداری به مراتب بیشتر است.سوالات و ابهاماتی که بسیاری از مراجعه کنندگان ماپ  بر دل یا زبان دارند معمولاً یکی از موارد زیر است:

 

صلاح است که از کارفرما شکایت بکنیم؟

 

اصلاً و اصولاً کسی که که از کارفرمای دولتی شکایت کرده باشد ،به نتیجه میرسد؟

 

اگر کارفرما بار دیگر شرکت ما را به مناقصاتش دعوت نکند خیلی ضرر میکنیم!

 

پروسه شکایت از کارفرما خیلی طول میکشد.

 

اگر از کارفرما شکایت کردیم و ضمانت نامه های مان ضبط شد چه کار کنیم؟

 

ممکن است عوامل کارفرما بعدها مارا آزار بدهند یا دیگر حمایت نکنند.

 

ما با کارفرما چند پیمان دیگر هم داریم.با شکایت از کارفرما در انجام آنها به مشکل برخورد میکنیم.

 

و.......

 

همانطور که عنوان شد این موضوعات دغدغه های پیمانکارانی است که شکایت از کارفرما را برایشان غیرممکن و یا خیلی سخت مینماید..

 

حال ما نظر خودمان را در خصوص این سوالات مطرح میکنیم:

 

اینکه شکایت قانونی یا طرح دعوی میباید آخرین مرحله پیگیری باشد شکی نیست و توصیه ما هم عموماً به پیمانکاران همین است.اما مواقعی هست که رایزنی ها،مذاکرات و ....فاقد نتیجه مطلوب است و چاره ای جز طرح دعوی پیش نمی آید.(مانند ابلاغ فسخ غیر قانونی یا ناعادلانه و...)گاهی اوقات هم مطالبات پیمانکار از کارفرما بگونه ای است که کارفرما بصورت قانونی توان و مجوز پرداخت را به سبب محدودیت های سازمانی یا قانونی ندارد(مانند ادعای خساراتی که محلی از بودجه برای آن منظور نشده و...)در این حالات تنها راه باقیمانده حکم مراجع قضایی است که تنها راه احقاق حق پیمانکاران محق محسوب میشود .همچنین در خصوص ابهامات و دودلی پیمانکاران در طرح دعوی باید خاطر نشان کرد که گاهی اوقات به دلیل مشکلات پیش آمده از طرف کارفرما ممکن است حیات و موجودیت یک شرکت پیمانکاری به مخاطره بیفتد و شرکت با اعضا و پرسنل متعدد که هرکدام  نان آور یک خانواده هستند در معرض ورشکستگی قرار گیرد.بدیهی است که در این شرایط چاره ای جز طرح دعوی علیه کارفرما باقی نمیماند و بعضاً حتی ضروری است.بنابراین  در این شرایط باید تصمیم گرفت و در تصمیم استوار و مصمّم بود.ابتدا لازم است که موضوع اختلاف با کارشناسان حقوقی و فنی مطرح و در صورت وجود ادلّه کافی اقدام به طرح دعوی نمود.چنانچه تصمیم به طرح دعوی بر علیه کارفرما گرفتید این موارد را که به نوعی جواب سوالات فوق است را مّد نظر قرار دهید:

 

پیمانکاران بسیاری با طرح دعوی و شکایت با ارایه مدارک قوی و متقن در دادگاهها به نتیجه میرسند و به حق و حقوق خود میرسند و این را اعداد و ارقام نیز تایید میکنند.بنابراین هیچ بعید نیست که شما هم درطرح دعوی با کارفرما حاکم باشید لاکن لازم است تا قواعد حقوقی را دقیق و موثر رعایت کنید.

 

کارفرمای دولتی  قانوناً نمیتواند در صورت شکایت پیمانکار ، مانع از همکاری مجدد او با مجموعه گردد.در اینخصوص قوانینی وجود دارد که کارفرماها ملزم به رعایت و تبعیت از آن هستند (قانون برگزاری مناقصات و  آیین نامه های هیئت وزیران و معاونت برنامه ریزی و نطارت راهبردی و....) و هیچ قانونی وجود ندارد که به دلیل شکایت پیمانکار علیه کارفرما  مانع همکاری او با مجموعه یا به تعبیری عدم  امکان دعوت وی در مناقصه را موجب شود.

 

شکایت از کارفرما و کلاً طرح دعوی در مراجع قضایی،عموماً پروسه زمانبری است و لاکن پیمانکارانی باید از شکایت به دلیلی طولانی بودن زمان رسیدگی  منصرف شوند که راهکار بهتری دارند مثلاً مطمئن هستند با اقداماتی مانند مذاکره و .. میتوانند زودتر به نتیجه مطلوب برسند.در غیر اینصورت زمانبر بودن روند رسیدگی نباید مانع تصمیم پیمانکار در پیگیری مطالبات به حق خود باشد.

 

غیر ممکن نیست که  عوامل کارفرما(عموماً مدیران کم تجربه) پس از طرح دعوی پیمانکار علیه کارفرما اقدام به اتخاذ تصمیمیات عجولانه یا احساسی همچون ضبط ضمانتنامه و فسخ و اقدامات تنبیهی اینچنیینی نمایند ،لاکن این اقدامات میباید دلایل و مستندات و توجیهات قانونی داشته باشد در غیر اینصورت قانون ضمن ابطال تصمیمات بلا جهت کارفرما، خسارات ناشی از اینگونه اقدامات را از کارفرما مطالبه خواهد کرد ودر اینجا دکر این نکته را ضروری میدانیم که بعلت خلاء قانونی در این چنین شرایطی چون خسارات مطالبه شده از کارفرما به نفع پیمانکار از محل منافع دولت یا همان بیت المال تامین میشود ،مدیر مربوطه به دلیل اتخاذ تصمیم نابجا ، ضمن وارد کردن خسارت به پیمانکار بعنوان بازوی اجرایی پروژه ، خساراتی را نیز به بیت المال و منافع عمومی وارد نموده است.فلذا جا دارد قانون در چنین شرایطی ،مدیران را نسبت به جبران خسارت از محل درآمد شخصی شان موظف کند تا مدیران در صرف هزینه وسرمایه بیت المال دقت نظر بیشتری  معمول نمایند و منافع عمومی گزینه مناسبی برای آزمون و خطای مدیران یا اتخاذ تصمیمات عجولانه یا مغرضانه ایشان نگردد.

 

نکته مهم دیگر در که مطرح میشود این است که معمولاً مدیران تصمیم گیرنده ارگانهای دولتی در طولانی مدت در سمت هایشان باقی نمیمانند تا این نگرانی برای پیمانکاران  وجود داشته باشد که ممکن است عواقب طرح دعوی پیمانکار از کارفرما ، توسط مدیران وقت در آینده دامنگیرشان گردد. مدیران معمولا در سازمانها ترفیع میگیرند و یا جابجا میشوند.بنابراین این موضوع هم میتواند به رفع نگرانی پیمانکاران کمک نماید.

 

موضوع دیگری که وجود دارد مربوط به  پیمانکارانی است که چند قرارداد همزمان با کارفرما دارند و نگرانی از شکایت شان به این دلیل است که احتمال میدهند این شکایت بر سایر قراردادهای در حال انجام پیمانکار با کارفرما نیز تاثیر بگذارد.در حالیکه قانوناً هر قرارداد مستقل و منحصر بفرد بوده و عملکرد پیمانکار در یک قراردادها،تاثیری بر سایر قراردادها ندارد.

 

مطالبی که عنوان شده بایست های اجرای قراردادهای پیمانکاری است و احتمال اعمال محدودیت ها یا فشارهای غیر قانونی بعضی عوامل کارفرمایان بر پیمانکاران صفر نیست.لاکن در صورت مشاهده چنین اقداماتی اصرار به رفتار درست و قانونی پیمانکار میتواند به تدریج نتیجه منطقی را حاصل نموده و بعضی عوامل کارفرمایان قانون گریز را (که تعدادشان بسیار محدود است)به مسیر درست هدایت نماید تا همه افراد در هر جایگاهی که هستند خود را موظف و مقید به اجرای قانون نمایند.

خوشبختانه جدیداً در قراراردادهای پیمانکاری  بحث داوری بطور جدی تری مطرح شده و گنجاندن این موضوع در قراردادها ضمن اشاعه سنت  پسندیده داوری با عنایت به اینکه معمولاً داوران از بین کارشناسان مطّلع توسط طرفین انتخاب میشوند ،نتایج سودمندی را به ارمغان آورده که تسریع در صدور رای،جلوگیری از افزایش حجم مراجعات به مراجع قضایی ،صرفه جویی در هزینه ها و تمایل بیشتر داوران مرضی الطرفین به حل و فصل کارشناسانه  موضوع مورد اختلاف، نمونه هایی از آن است.هر چند بعضی کارفرمایان داوران را از میان مجموعه خودشان انتخاب و در قرارداد مطرح میکنند که بالواقع اقدامی ناعادلانه و نامتناسب ارزیابی میگردد.

 

در خاتمه توصیه هایی برای موفقیت دراجرای مطلوب تر  پروژه ها که در صورت ناگزیر بودن به  طرح دعوا هم میتوانند موثر و مفید باشند مطرح میکنیم:

 

*در همه حال طرفین خصوصاً پیمانکاران را به رعایت دقیق مفاد پیمان توصیه میکنیم.در صورت رعایت این موضوع  اولاً معمولاً هیچگاه کار به طرح دعوی ختم نمیشود ثانیاً رعایت این موضوع به نفع طرفین و حتی منافع عمومی کشور است.ثالثاً رعایت دقیق شرایط و مفاد پیمان موضع پیمانکار را محکم و امکان هر گونه تمایل به انحراف از اصول فنی و اخلاقی طرفین قرارداد را به حداقل میرساند.

 

*مکاتبات و مستندات منظم و به موقع درحین  اجرای پروژه یکی از مهمترین عوامل موفقیت پروژه است.رعایت این موضوع در هنگام  طرح دعوی نمود بیشتری از خود نمایان میسازد .چه بسیار پیمانکارانی که اخلاقاً ،شرعاً و انصافاً در دعاوی له یا علیه  کارفرما محقّند ولی بدلیل عدم دارا بودن مستندات لازم و کافی در این دعوی محکوم میشوند.پس تهیه مکاتبات و مستندات قانونی همیشه و همه جا در اولویت اقدامات پیمانکار میبایست باشد.رعایت این موضوع عوامل کارفرما و پیمانکار را مرتباً در معرض تذّکر طرف مقابل نسبت به رعایت قوانین و پیمان فی مابین قرار میدهد و ضمن افزایش پویایی پروژه و تحرک عوامل، در دراز مدت برای طرفین بسیار سودمند است.

*سعی کنید در طول پروژه از مشاوره کارشناسان  مطلع بهره بجویید تا مشکلات پروژه در حین اجرا و زمان قانونی پیمان مرتفع گردد نه اینکه ضمن افزایش هزینه به انتهای کار موکول گردد.

 

*در هنگام شرکت در مناقصه ، قیمت کارشناسی مناسبی را ارایه دهید.یکی از مهمترین یا شاید مهمترین منشاء مشکل پیمانکاران ارایه قیمتهای پایین و غیر کارشناسانه یا غیر متعارف است که اخیراً به دلیل رقابت شدید بسیار شایع گردیده .پیمانکاران به دلیلی عدم توجیه اقتصادی پروژه که اقدامی خودکرده ناشی از ارائه قیمت نامناسب میباشد،خواسته یا نا خواسته از کیفیت یا کمیت پروژه میکاهند که این خود مسبب بروز مشکلات بعدی است.چنانچه پیمانکار قیمت پیشنهادی معقولی را برای اجرای پروژه ارایه نماید نیمی از مشکلات پروژه قابل حل و فصل خواهد بود.در غیر اینصورت این معظل خود باعث بوجود آوردن مشکلات دیگری در پروژه خواهد گردید که حتی میتواند فسخ و خلع ید پیمانکار باشد.

 

*از افراد مجرب و با سابقه و مورد اعتماد در اجرای پروژه استفاده نمایید.افراد کم تجربه عموماً بیشترین تنش را با عوامل کارفرما ایجاد میکنند که میتواند باعث بروز درگیری ،لجبازی های  مخرب و ضرر و زیان برای طرفین باشد.بدیهی است افراد با تجربه ،مورد اعتماد و جنجال گریز هزینه بیشتری را به پیمانکار تحمیل میکنند ولی تجربه ثابت نموده که افراد مجرب و متعهد علیرغم افزایش مزد، درنهایت ارزش افزوده بیشتری را در طول پروژه از نظر مادی و معنوی برای پیمانکار تامین میکنند.

 

*عقد قراردادهای قانونمند ،منطقی و منصفانه با عوامل پروژه از دیگر موارد موثر در بهبود کیفیت و زمان پروژه است.قرارداد منصفانه و قانونی و شفاف میتواند ضمن انبساط خاطر طرفین به همکاری،دلگرمی و استمرار انگیزش طرفین را به همراه داشته باشد.

 

*مبالغ حاصل از پروژه را در خود پروژه هزینه نمایید.متاسفانه بعضی پیمانکاران در حین اجرای پروژه به دلیل نوسانات بازار مبالغ حاصل از صورت وضعیت ها را در جایی غیر از پروژه هزینه یا بقول خودشان سرمایه گزاری میکنند.این  اقدام ممکن است در کوتاه مدت منافعی را برای پیمانکار به همراه داشته باشد ولی در نهایت به ضرر پروژه و پیمانکار خواهد بود.از نطر اصول اخلاقی شایسته است پیمانکاران پس از دریافت صورت وضعیت نسبت به پرداخت حق الزحمه عوامل انسانی پروژه اقدام نمایند.تجربه نشان داده در نهایت اینگونه پیمانکاران اعتبار و شرایط بهتری دارند تا پیمانکارانی که حق الزحمه عوامل انسانی را در جایی دیگر هزینه میکنند.

(سید مهدی موسوی مدیر عامل موسسه حقوقی ماپ)

به دلیل پرسشهای فراوان اعلام میگردد: برداشت از مطالب فوق و سایر موارد موجود در سایت با ذکر نام موسسه ماپ بلامانع میباشد.


مجموعه قوانین مرتبط با پیمانکاران

مجموعه قوانین امور مالی و مالیاتی
قوانین اداره کار و سازمان تامین اجتماعی
قانون کار جمهوری اسلامی ایران
فصل 1- تعاریف کلی و اصولی
فصل 2-قراردادکار
فصل3- شرایط کار
فصل4- حفاظت فنی وبهداشت کار
فصل5- آموزش واشتغال
فصل 6- تشکلهای کارگری وکارفرمایی
فصل7- مذاکرات وپیمانهای دسته جمعی
فصل8- خدمات رفاهی کارگران
فصل9- مراجع اختلاف
فصل10- شورایعالی کار
فصل11- جرایم ومجازاتها
فصل12- مقررات متفرقه
قوانین و بخشنامه های مکمل قانون کار
قوانین و بخشنامه های مکمل قانون کار
قوانین و مدیریت قراردادها(داخلی)
فهرست بهای رشته ها
قوانین و مدیریت قراردادها(بین المللی)
قانون تجارت
کل قانون تجارت(به تفکیک باب)
باب اول(تجار و معاملات تجاری)
باب دوم(دفاتر تجاری ودفتر ثبت تجاری)
باب سوم(شرکتهای تجاری)
باب چهارم(برات-فته طلب-چک)
باب پنجم(اسناد در وجه حامل)
باب ششم(دلالی)
باب هفتم(حق العمل کاری یا کمیسیون)
باب هشتم(قرارداد حمل و نقل)
باب نهم(قائم مقام و نمایندگان تجارتی)
باب دهم(ضمانت)
باب یازدهم(ورشکستگی)
باب دوازدهم(ورشکستگی به تقصیر یا تقلب)
باب سیزدهم(دراعاده اعتبار)
باب چهاردهم(اسم تجاری)
باب پانزدهم(شخصیت حقوقی)
باب شانزدهم(مقررات نهایی)
قانون تجارت(مرتبط با پیمانکاران)
سایر قوانین بالادستی مرتبط
قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه
سرفصل
فصل اول(فرهنگ اسلامی ایرانی)
فصل دوم(علم و فناوری)
فصل سوم(اجتماعی)
فصل چهارم(نظام اداری و مدیریت)
فصل پنجم(اقتصادی)
فصل ششم(توسعه منطقه ای)
فصل هفتم(دفاعی،سیاسی و امنیتی)
فصل هشتم(حقوق قضائی)
فصل نهم(بودجه و نظارت)
قانون بودجه سال 92
سرفصل
فصل اول- منابع و مصارف
فصل دوم (تولید،سرمایه و نیرو...)
فصل سوم(توسعه منطقه ای)
فصل چهارم(اجتماعی)
فصل پنجم(علم و فناوری)
فصل ششم(نظام اداری و مدیریت)
فصل هفتم(بودجه و نظارت)
اصلاحیه قانون بودجه سال 92
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
متن لایحه بودجه سال 93
متن لایحه بودجه سال 93
قانون بودجه سال 93
قانون بودجه سال 93
قانون بودجه سال 94
قانون بودجه سال 94
قانون محاسبات عمومی کشور
مقدمه
‌فصل اول - تعاريف
فصل دوم-اجرای بودجه
فصل سوم - نظارت مالي
فصل چهارم - تنظيم حساب و تفريغ بودجه
فصل پنجم - اموال دولتي
فصل ششم - مقررات متفرقه
ضمائم
قانون برنامه و بودجه کشور
قانون برنامه و بودجه کشور
استانداردها و روشهای مدیریت پروژه
استاندارد مدیریت پروژه PMBOK
مقدمه ای بر مدیریت پروژه
مدیریت محدوده پروژه
مدیریت زمان پروژه
مدیریت هزینه پروژه
مدیریت کیفیت پروژه
مدیریت تدارکات پروژه
مدیریت منابع انسانی پروژه
مدیریت ارتباطات پروژه
مدیریت ریسک پروژه
مدیریت ذینفعان پروژه
مدیریت یکپارچگی پروژه
استاندارد مدیریت پروژهPRINCE2
PRINCE2
استاندارد مدیریت پروژه ICB
ICB
دانلود کلیه قوانین مرتبط
دانلود قوانین و بخشنامه های مناقصات
دانلود قوانین و بخشنامه های مالیاتی
دانلود قانون مالیاتهای مستقیم
دانلود قوانین و بخشنامه های اداره کار و سازمان تامین اجتماعی
دانلود قانون تامین اجتماعی و آیین نامه ها
دانلود قانون کار
دانلود قوانین و آیین نامه های مرتبط با قرارداد،پیمان و مبحث مدیریت پروژه
دانلود شرایط عمومی قراردادها
چهارچوب موافقت نامه مشاركت عمومي - خصوصي
دانلود سایر قوانین بالادستی مرتبط با پیمانکاران و مشاوران
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
دانلود برنامه چهار ساله پنجم توسعه
دانلود قانون بودجه سال 92
دانلود قانون بودجه سال 94
دانلود قانون برنامه و بودجه کشور
دانلود قانون تجارت
دانلود قانون تجارت
دانلود انواع فهرست بها
دانلود فهرست بهای تاسیسات برقی
دانلود فهرست بهای تاسیسات مکانیکی
دانلود فهرست بهای راهداری
دانلود فهرست بهای خطوط انتقال آب
دانلود شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب
دانلود فهرست بهای آبیاری و زهکشی
دانلود فهرست بهای آبیاری تحت فشار
دانلود رشته آبخیز داری و منابع طبیعی
دانلود رشته راه ،راه آهن و باند فرودگاه
دانلود فهرست بهای سدسازی
دانلود فهرست بهای نفت و گاز
دانلود فهرست بهاي واحد پايه رشته ابنيه
دانلود فهرست بهاي واحد پايه رشته ساخت و ترميم قنات
دانلود فهرست بهاي واحد پايه رشته چاه
دانلود فهرست بهاي واحد پايه رشته انتقال و توزيع آب روستايي
دانلود تعرفه خدمات نقشه برداري
دانلود حق الزحمه مطالعات ژئوفيزيك
دانلود فهرست بهاي واحد پايه رشته شبكه توزيع آب
قانون مناقصات و مسائل پیرامون آن
ضوابط و معیارهای خدمات مشاوره
فصل 1 ـ کلیات
فصل 2ـ ضوابط خرید خدمات مشاوره
فصل 3 ـ ارزیابی کیفی مشاوران
فصل 4ـ ارزیابی پیشنهاد و انتخاب مشاور
ضوابط، موازین و معیارهای تهیه فهرست مناقصه‌گران صلاحیت‌دار
فصل اول ـ کلیات
فصل دوم ـ ضوابط و مقررات
آیین‌نامه اجرایی نظام مستندسازی و اطلاع‌رسانی مناقصات
فصل اول ـ کلیات
فصل دوم ـ نظام مستندسازی مناقصات
فصل سوم ـ نظام اطلاع‌رسانی مناقصات
قانون مالیاتهای مستقیم
باب اول(اشخاص مشمول ماليات)
باب دوم(املاک،مستغلات،اراضی و...)
باب سوم(مالیات بر درآمد)
باب چهارم(در مقررات مختلفه)
باب پنجم(تشخیص ومراجع مالیاتی)
قانون مناقصات (مصوبه مجلس)
فصل اول (کلیات و تعاریف)
فصل دوم(سازماندهی‌ مناقصات)
فصل سوم(برگزاری مناقصات)
فصل چهارم(مقررات مناقصات)

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مطالب وبسایت موسسه حقوقی پیمانکاری ماپ در ایمیل تان، ثبت نام کنید.

آمار بازدید کنندگان

شبکه های اجتماعی ماپ

فیس بوک موسسه ماپ گوگل پلاس ماپ این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
توییتر ماپ اینستاگرام ماپ کانال آپارات ماپ